14.9.10

My head plays it over and over.



The National - All Dolled-up in Straps

Gud. Denna låt. Min iPod laddas ur för att jag ständigt har den på och hela tiden trycker på tillbaka-knappen. Hela livet bara går åt. Låten blir aldrig dålig. Livet blir aldrig hemskt. Även om det ibland är svårt att se att det är underbart. Idag tillexempel. Hemsk dag. Tills Emilie vända på allt. Gud, gud, gud... Jag vaknade av att pappa stod och skrek på mig. Mitt huvud bultade. Och jag missade matteprovet för att jag inte hade vaknat när min klocka ringde. Efter två enorma koppar kaffe sprang jag till skolan och mitt huvud viskade:

"Snälla, någon, gör min dag bättre. Snälla, någon gör min dag bättre. Snälla, någon gör min dag bättre."

Och jag kanske börjar tro på Gud, för min dag vändes helt. Av att komma till skolan. SKOLAN. Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar