27.9.10

Lördagen.


 Strax innan nio ringde min mobil, så jag kramade Jakob hejdå och satte mig bredvid mamma i bilen som väntade utanför, och åkte hem... 

... och tog en dusch innan jag åt supergod frukost med min syster!

Eirik kom hem samtidigt som mig! Jag blev extremt glad, med tanke på att jag inte 
trodde att jag skulle få träffa honom, och det var en halv evighet sen sist!

Sen åkte mamma, jag, Dag och Maja in till Oslo för att gå på den så kallade 
höstutställningen, som är en utställning där nya konstnärer ställer ut. 

Sen åt vi lunch på Litteraturhuset, där bokbutiken och restaurangen sitter ihop.
Väldigt, väldigt fint ställe, med underbar löksoppa!

Tillslut blev jag utdragen från bokhandeln för att de andra ville åka hemåt 
och kramas och prata om allt som hade glömts bort innan. 

När kvällen närmade sig lagade Kattis och jag middag. 
Fransk citronfisk följt av fransk äppelkaka. 
Följt av godis (för de få personer som fortfarande hade plats i magsäcken) och film!

Som ni kanske märkte så hade jag ett mindre mentalt sammanbrott den kvällen för att min rygg gjorde ont så fort jag rörde mig, men det löste sig ganska jättefint när min syster kom upp till rummet, låg precis bredvid och pratade med mig halva natten.

Och det var den hemskt lång-korta lördagen!

2 kommentarer:

  1. SV: Jaaa! Om det inte kostat så mycket pengar :c.. JAA. ÄLSKART <3 HAHHAHAH köp det!

    SvaraRadera