27.9.10

Fredag - FTW

Jag har verkligen haft en superhelg! Vet inte ens vad jag ska säga om den, med tanke på att jag sa att jag ville leva i förra helgen i tre månader... Det känns som om den här helgen har varit ännu bättre, så jag säger inget. Jag visar bara.

21.55 var jag framme på Oslo S. Mitt tåg var en timma och femton minuter försenat, 
men ändå stod Jakob där och väntade på mig. Fin är han. 

Min mage skrek, så jag köpte mat medan vi bestämde vad vi skulle göra. 
Orginalplanen var att åka hem till Jakob, men eftersom mitt tåg var så sent  hade de 
andra pojkarna redan hunnit dit. Istället gick vi och tog varsin öl på en pub som 
hade en vaxdocka vid en spinnrock över ena dörren och ett uppstoppat oxhuvud 
över den andra, och väldigt mysiga bås. 

Jag var helt död efter över åtta timmar på ett tåg, men hade det ändå grymt trevlig, 
men så är det när man är med Jakob... det är omöjligt att ha det annat än bra! 
 Och min mage blev helt varm av pizzan, ölen och allt skratt. Lite jättemysigt, faktiskt. 

Efter någon timma hade det slutat regna och vi bestämde oss för att promenera längst med 
hela Karl Johan (Oslos huvudgata), till en annan t-bannestation...

Väl hemma mötes vi av Pontus och Gustav, mer öl, spritzers, chips och babbel! 
Det visade sig såsmåning om att det är grymt svårt att hänga med i portugisiska filmer 
när man har två hormonfyllda pojkar som ligger på golvet och försöker hävda sig.
Och ännu svårare om man är så trött att man nästan somnar varannan minut... 

Vid halvfyra-tiden hade Jakob somnar bredvid mig, så jag gav vi upp Dogtooth, 
som är en av de sjukaste filmerna jag någonsin har sett, petade på honom och somnade. 


 Och det var den finfina fredagen. 


2 kommentarer:

  1. Lät ju hur underbar som helst :D
    Och din pappa i nedre inlägget var ju störtskön :D

    SvaraRadera