22.9.10

En onsdag som en fredag, för att allt är överallt.



Jag är bäst på att blanda ihop veckodagarna. Kunde ha svurit på att det var fredag idag. Men icke! Onsdag. Fast nästan, nästan fredag, då jag är ledig imorgon och bara har tre lektioner kvar tills jag sätter mig på ett tåg som ska ta mig härifrån. Man blir så förvirrad av att vara ensam. Fast det är mest underbart. Man kan gå upp mitt i natten och baka hallongrottor. Sånt gillar vi. Hallongrottor, tills magsäcken gör ont.

Hela jag känns så konstig. Ibland känns det som om jag befinner mig mitt i en tunnel som fylls och töms på luft. Jag har ingen mottagning och förstår inte riktigt vad som händer. Jag bara existerar där ibland. Allt stängs av. På svensklektionen sitter vi i långbord och det känns som allt är suddigt, och när jag vrider på huvudet knäcks min nacke. Jag tror att musklerna i min rygg försöker slita sig loss från mina kotor och revben.

Ikväll kommer pappa hem från Danmark. Idag fyller min mamma år. Grattis, på henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar