6.9.10

En gul svamp som ler mer än alla andra.


Måndag. Jag brukar hata måndagar, som 99% av mänskligheten, men idag är jag lite för lycklig för att hata något. Lyckligare än vad jag varit på ett tag. Så lycklig att jag går runt och nynnar på tralliga-låtar. Fast det är måndag och helgen är över.

Dagarna sprang verkligen iväg där. Jag har inte alls hunnit med det jag tänkte göra, men man kan inte plugga hela tiden... speciellt inte när man ändå måste vara i skolan på lördagen, vilket jag hade. Jag vet inte riktigt vad som har hänt med min tid. Mar hängt ganska mycket med Martin och Emilie. Mys mys!

I lördags hade Emilie (och Emilia) ett litet födelsedagsparty och snälla Jonathan hade med sig den finaste heliumballongen jag någonsin sett!

Och han satte upp massor ballonger i taket medan vi åt världens godaste chokladtårtor och drack vin!

Nu är det i alla fall måndag och tillbaka till verkligheten. Emilie och jag satte guldkant på vardagen genom att gå och köpa kaffe efter lunchen... och jag försökte sprida min lycka med att måla på take-away-muggarna, fast alla trodde att min zombie-gubbe var Svampbob, fast det är uppenbart att det är en zombie som vill äta hjärnor... Så jag målade Svampbob på Emilies kopp för att bevisa skillnaden. Fint va?

Nu ska jag göra det jag borde gjort i helgen... och kanske dansa lite.

1 kommentar:

  1. ÅHHH! En svampbob-ballong! När jag äntligen skulle köpa en sådan på Peace and Love var dem slut :'(

    SvaraRadera