7.6.10

Om att tröttna på sitt eget huvud



Jag saknar mitt lila hår. Och hatar utväxten mellan det mörk-mörkbruna och brun/röda. Så jag tänkte färga det. Och säg inte att jag nyss färgade håret, om du tycker det är det bara du som har dålig tidsuppfattning... Det har gått två månader och lila hårfärg blöder. Det som har blivit kvar nu när färgen är borta tycker jag inte om... alls. Och pappa har som alltid överreagerat på att jag färgar håret hela tiden, men det är en vana. Jag var runt tio när jag färgade håret första gången. Då var det extremt blont som gällde. Har även haft alla nyanser av brunt, rött, orange, svart och lila, så att ens berätta om att jag planerar att färga det innan jag gör det känns nästan fjantigt.

MEN! Ljusbrunt? Mörkbrunt? Lila igen? Eller kanske till och med rött? Ja, i vilken färg återstår att se, men bra ska det bli! Några åsikter? För som alltid är min beslutsångest störst i stan.

1 kommentar:

  1. heh, jag har också jämt beslutsångest.
    men kör en mix av allting och se hur det blir? ;) haha.

    SvaraRadera