8.6.10

om att fortsätta vara positiv.



Halsont. Huvudvärk. Nackspärr. Värktabletter. Matte. Min dag skulle kunna vara bättre, men den skulle också kunna vara värre antar jag. Men de där orden är hursomhelst en ganska bra sammanfattning av det hela.

Jag vill inte vara en klyscha, men jag tycker verkligen att världen är fin. Den är fortfarande fin, även om min fysiska hälsa kan slänga sig i väggen. Efter regn kommer solsken, men det har inte ens börjat regna ännu. Och regn är ju också mysigt. Speciellt efter massor solsken. I öknen och sånt. Regn på huden. Plantor som blir gröna. Sjöar som fylls på. Det kommer väl någon gång, men inte än, och varför ska man oroa sig för allt innan man ens vet hur det blir? Fint är det, i alla fall. Och vi kanske bara ska nöja oss med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar