25.2.10

1200 låter så mycket... pappa fattar inte att det är mindre än 300 kronor.



Idag har det regnat en liten stund. Så inte mycket strand. Vilket betyder att jag har behövt röra på mig. Dagen har därför känts sjukt lång. Vi drog till stranden på morgonen och stannade till tvåtiden. Då blev det monsun. Typ.

Innan var jag i alla fall som en 5-åring på stranden. Det var vågigt. Värsta party. Som att kastas runt i en disco-maskin.

Pappa och jag begav oss i alla fall ut i butikerna när det hade slutat regna. Och åt glass efter, såklart. Fast man måste äta jättemycket, för det kyller bara ner kroppen i den sekunden man har den i munnen.

Nu ska jag smörja in mig innan vi drar ut igen. Thaimat is the shit. Inget sån där mesig röra med lite curry, utan the real thing. Pappa börjar svettas av den. Jag kan inte svettas utav mat. Får väl testa att äta en skål med piri-piri någon gång och se hur det går...

Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAH, typ Kirna när hon äter lite nudlar med krydda! xD <3

    SvaraRadera
  2. Fanny, du tömde du halva kryddburken på mina nudlar ;)

    SvaraRadera