24.2.10

Dag 4: Glass, 20 km/h, skugga och underbara timmar



Jag vet inte om det kan bli så mycket bättre. Sitter här på balkongen, efter en eftermiddag på stranden (med glass i hela magen), dricker Starbucks frappuccino och tittar på den fantastiska utsikten över bergen. Pappa är nere vid poolen och bubblar, men jag är för lat för att röra mig, hehe.

Idag har jag förövrigt nästan inte badat alls. Dels för att jag är rädd om min hy. Dels för att jag är rädd för de genomskinliga, prickiga sakerna i vattnet. Och dels för att jag är för lat för att orka resa mig ur solstolen.

Tydligen så är det ca 60° temperaturskillnad mellan Sverige och Phuket just nu. Jag kommer inte ens överleva promenaden till bilen från Arlanda när jag kommer hem... vill stanna här för evigt. Hoppas ni inte fryser ihjäl där hemma!

För att värma era kalla trädgårdar så tänkte jag bjuda på lite extra många bilder från idag:

Mellan frukosten och stranden blev pappa rastlös.
Jag föreslog att vi skulle gå och äta glass. Så det gjorde vi.
Jag tog tre kulor. Det var enormt mycket.
Har dock en ny favorit, världens godaste cocos-mandelglass! (det är den vita)
(Ja, jag vet att jag är helt röd i huvudet...)

Jag och pappa tog bussen till den andra stranden.
Jag vet inte om det kan gå långsammare.
Kanske om man är en snigel.

Jag på stranden. Med hatt, solglassögon och skugga.
Min rodnad har gått ner ordentligt (men inte fullständigt) nu eftersom jag har varit så duktig och försiktig.
Tina, jag tog den här bilden ENDAST för din skull, för att visa bikinin.
Det är samma som jag har på balkong-bilden. Fast från rätt håll.

1 kommentar:

  1. Starbucks, fan vad gott!
    Bikinin är verkligen jättefin!
    <3

    SvaraRadera