10.2.10

Eat my ass on

Macka hos Emilie, Choklad och glass hos J

Den åttonde dödssynden tar just nu plats framför min dator. Jag äter (kolhydrater, som bonus) mitt i natten. OH NO! Brödet vi bakade i söndags smakat färskt efter några sekunder i mikron. Heaven.

Alla (två) sover och jag orkar inte bädda på soffan, eftersom det är över 6 timmar till jag ska upp kom jag fram till att det inte fanns något att stressa över.

Eftersom jag ändå pratar om mat kan jag ju säga att jag har ätit något av den godaste mackan någonsin idag. Snabbt hemma hos Emilie innan vi skulle möta upp fransyskorna för fika bjöd hon mig på sitt kanadensiska sirapssmör. Rostbröd, smör och sirap som är kokt så länge att den har samma konsistens och färg som nougatkrämen i kinder-godiset. Need I say more?

Min kväll har i alla fall helt vänt. Choklad, glass och te blev det, jag kunde inte riktigt välja... men vad spelar det för roll när jag äntligen har lite tid med Chullietta?

Nej, nu ska jag kanske bädda och läsa lite, måste ju trotts allt upp om sex små timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar