7.2.10

Rea, hårt hållna pengar och skor


Jag köpte en tröja idag när vi sprang runt på stan. På rea. Jag handlar alltid på rea. Man sparar så mycket pengar och jag är så snål. Det finns så mycket roligare saker att lägga pengar på och om man handlar där man bor är chansen så stor att någon annan köper samma sak. Men jag älskar ändå (sen jag kunde klä mig själv) att shoppa.

I alla fall, när jag kom hem och visade den för pappa frågade han mig om jag verkligen behövde den... och jag blev galen på honom, för jag shoppar aldrig och han ifrågasätter alltid. Det är inte rätt, tycker jag, och när jag äntligen har tillåtit mig att köpa något nytt så är det inte utan att tänka efter. Det är första saken jag köper i år. Bortsätt från kaffe och mat.

Det jag insåg, som jag sakta försöker komma fram till, är att jag verkligen vill ha ny skor. Jag har inte köpt några (förutom de jag fick i julklapp) på säkert 9 månader. Det bästa jag vet är nya skor och underkläder. Men jag är, som sagt, för snål. I mars ska jag dock dra med Julia ut och tillåta mig ett par nya klackar.

1 kommentar:

  1. Jag har hittat de mest UNDERBARA klackarna någonsin....hade dock inte råd..sucksss...nästa lön då faaaaaaaan!

    SvaraRadera