24.2.10

Hello sunshine//Hello shade


Frukost igår

Godmorgon! Klockan är nästan tio här nere i Thailand och jag och pappa ska gå och äta Break Fast (som de skriver det här). Jag lovar att äta morotskakan om den finns, Ior, för den är SJUKT god och tvålagrig. Eftersom vi båda är brända så ska vi stanna inne till lunch. Efter det är planen att drar till en ny strand (WIIIEEE!) och vara där några timmar.

Jag bränner mig JÄMT under ögonen, och jag menar jämt, men nu är det inte bara där... det är därför vi är lite ute ur rummet lite senare än normalt idag. Problemet (eller i alla fall en del av det) är att pappa inte kan bedöma när man är bränd och när man "har fått färg" för att han tar själv att bränna sig till en helt ny nivå. Tror att det är lika illa som vid midsommar, fast mer på andra sidan kroppen... och på ett större område... dock så hjälpte den awesome:a aloe vera after-sun:en en del! Idag ska jag i alla fall vara försiktig. Det är skugga hela dagen, solglasögon och hatt som gäller om jag vill leva till nästa soluppgång. Nu är det dags att smörja in sig! Kanske två gånger... med typ SPF 30. (Men det gör inget, för benen blir ju så glansiga och fina av solkrämen).

Ha en fin onsdag (jag kan inte fatta att det redan är onsdag!!!), fina människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar