5.2.10

Food by me


Rostade grönsaker, spenat, fetaoströra och quornfile till mig, kyckling till pappa.

Jag hade glömt hur mycket jag gillar att laga mat. För om det är något jag gör så är det det. Hatar dock recept. Kan inte laga mat efter dem alls. Och om pappa gör det kan jag inte hjälpa till, för jag blir galen på dem. Panikgalen. Men det är sånt man vänjer sig vid efter några år med mig. Problemet är bara att jag aldrig orkar hinner komma på nya recept, och jag hatar att laga mat som jag redan har ätit någon gång.

Mätt, som en lite clown som har fått fem tårtor i ansiktet och slickat sig för mycket om munnen, sitter jag nu här. Smått panikslagen, men även lamslagen. Mitt rum var mitt under ommöblering när jag märkte att min nymålade bokhylla hade några omålade fläckar. Nu har de ersatts med blöta färgfläckar. Detta innebär att min säng är fylld med mitt liv. Och imorgon ska Mathilde sova i den. Det tar ett dygn för färgen att torka. Ser ni hur det inte går ihop? Jag kanske skulle gå och lägga mig nu och fixa allt imorgon. För att sova bort problem brukar ju VERKLIGEN funka...

1 kommentar:

  1. Det där ser sjukt gott ut!

    Ja, jag har ju då lite samma problem, eftersom min säng är sne..

    SvaraRadera