2.3.10

Me.Me.Me-//de.sista.dagarna.utan.strumpor.på.ett.tag.



Suicide and Redemption - Metallica

Metallica ekar i lägenheten och jag bara väntar på att de jobbiga grannarna ska komma och knacka på min dörr. Men klockan är faktiskt bara halv fem. De för försöka överleva. Det är ju inte direkt dålig musik, i alla fall. Och jag måste ju överleva, jag också.

Jag ska alldeles strax packa upp min resväska från Thailand och sen sätta igång med lite plugg. Lite sådär lagom trött. Lyckades inte somna igår och vaknade klockan 6, för har inte helt kommit in på svensk tid ännu (då var klockan 12 i Thailand). Mina sista dagar där nere var inte så spännande. Den underbara thaimaten gjorde min matförgiftad så istället för att åka på den inbokade båtturen låg jag hemma hela fredagen och spydde. Mindre mysigt, ja.
Lördagen gick otroligt snabbt. Mådde bättre så jag släpade mig ner till stranden. Eftersom det var sista dagen insisterade jag på att ligga i solen och jag ville inte gå hem, så de blev en bra stund nere i solen. Jag har nu soleksem på baksidan av mina vader. Men det gör inte så ont längre. Först kändes det som om någon hade hyvlat upp min hy och hällt på tabasco. Så det var två första för mig under de dagarna. På kvällen drog vi till en RIKTIG marknad, där det inte bara var turister. Helt sjukt billigt var det. Jag hittade världens finaste klänning. Synd att mina bröst står ut så mycket och hon som hade sytt den inte hade räknat med det. Det hade varit ett underbart tillägg till min garderob. Men men...
På söndagen bar det av hemåt. Resan gick bra. Ganska snabbt. Det var inte lika jobbigt som jag hade trott att det skulle bli (med tanke på mitt problem med mat och brännan på baksidan av mina lår). Från flygplatsen åkte vi direkt till mormor och morfar. Jag kom dit fem timmar innan hon dog. Det är jag glad för. Älskade mormor.

Nu måste jag packa upp så jag hinner plugga lite idag. Ha det bäst!

1 kommentar:

  1. Nej, blev du matförgiftad, vad tråkigt :(

    Jobbigt med din mormor också, det är som sagt bara att säga till om du behöver prata <3

    SvaraRadera