5.3.10

Fear of the dark, I have a phobia that someone's always there.



Jag har en stark hat-kärlek till skräckfilmer. Jag älskar dem för att jag blir så rädd. Och nu pratar jag rädd som i titta genom fingrarna och rycka till så att andra skriker för att det gör dem rädda. Helt ärligt så ser jag nästan bara halva filmen. Eller det var så förut. Och sen blev jag mindre känslig för sånt. Men filmer baserade på Stephen King's romaner är jämt så jävla äckliga. The Shining är den läskigaste film jag har sett i hela mitt liv, till exempel. Jag tror verkligen att det inte finns någon värre, men har inget emot att någon bevisar att jag har fel... så länge ingen säger att The Ring är värre, för det är verkligen årets skämt. Det är äckligare att vara en möglig tant i ett badkar än en våt flicka i en brunn. Snälla ni.

Pappa fick mig i alla fall att se på 1408 med honom (så det är inte mitt fel att jag inte har städat än, he... det är dock jag som kommer lida av det imorgon) och nu kommer jag väl inte kunna sova inatt. Jag vet inte ens om jag kommer våga lämna min säng...? Kanske om jag hoppar en bit och sen springer. Jag gör så hela tiden när jag är rädd.

Jag får väl helt enkelt spendera natten begravd under täcken och kolla på Skins.

5 kommentarer:

  1. åh.. vi borde kolla på The Shining ihop snart! (ja, jag är medveten om att det blir sjukt mycket läskigare om jag kollar med dig, men jag kan nog ta den risken)

    SvaraRadera
  2. men 1408 är ju dålig! :o och the shining också, om det är den med jack nicholson med att de tar hand om hotellet och "redrum" och massa. såg den med pappa och den va ju bara långtråkig.. /elina

    SvaraRadera
  3. Jag vill också se The Shining! (så ska vi se om den är läskigare än The Ring!)

    SvaraRadera
  4. deal tina! fast jag har dock aldrig sett the ring, även om jag kan göra en killer-imitation av tanten. hehe.

    SvaraRadera
  5. 1408, seriöst seklets skämt. Vi ska såååå se the shining någon gång i veckan...kan inte fatta att du tycker den är läskig...

    SvaraRadera