9.1.10

Today might not be as good as yesterday, but today will still be a good day

Kirnas hiss (jag älskar hiss-bilder), Julias och min skor, Little Ashes

Julia och jag drog hem till Kirna igår kväll och såg på Little Ashes, som jag, personligen, tycker är 2009s bästa film. Verkligen. Det är en sån film som man kan se igen och igen fast det inte är någon som är speciellt het i den (ergo, det är en extremt bra story). Den handlar om Dalí och Garcia Lorcas förhållande. Very interesting, indeed.

Nu när Kirna har flyttat in till stan och hon har så städat och fint (till skillnad från mig) och en DVD-spelare (till skillnad från Julia) så försöker vi utnyttja det så mycket som möjlig. Så även om man fryser lite halvt ihjäl när man går ut så är det bara att bita ihop.

1 kommentar:

  1. åh jag vill se little ashes! och vad exakt menar du när det inte är nån som är het som är med i filmen??
    // elina (som inte orkar fylla nån duvetblabla adress i namngrejen)

    SvaraRadera