20.1.10

Biobiljetter, vaccin och Jane


När jag kom hem från skolan idag så var mitt hår vitt och mina öron röda, så när jag skulle gå ut för någon timma sen var jag lite lagom tveksam till hela "gå ut"-konceptet. Men den extrema mängden snö från i förmiddags hade lugnat ner sig och det var faktiskt skönt att komma ut (och ta en paus från ätandet). Biobiljetterna är nu köpta. Det var som om ödet ville att vi skulle gå idag, för 30 minuter efter Ior och jag pratade om att vi ville gå på bio, men inte hade råd, ringde Iors telefon. Ja, det var någon som ville ha gratisbiljetter. Tack. Och på vägen hem från skolan hittade F en 20 på gatan (men ville inte plocka upp den), så nu har jag råd med läsk också! Perfect.

På vägen hem från SFs extremt långa kö ringde pappa och jag gick för att möta honom utanför Vaccin Centrum. Jag tycker att de borde döpa om vaccin till "Instant Aches"... Men klaga kan jag inte göra, jag gör allt för att komma till solen!

Nu är det Jane Eyre som gäller! Skynda, skynda! Och jag som läser så långsamt...

Ikväll blir det Sherlock Holmes men två av världens bästa flickor!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar