7.1.10

Snö of Sweden (and the rest of Europe)


Kylan har definitivt kommit nu. Jag sa ju att The Day After Tomorrow höll på att hända. It's started. Och jag sitter hellre hemma i mjukisbyxor än går ut och fikar, för bara den lilla 2-minuters promenaden till ett fik är plågsamt. Jag är helt enkelt inte gjord för denna kyla. Punkt. Men de säger att det ska bli ännu kallare och jag funderar på om det ens är möjligt. Mina händer spricker redan för att de blir så torra av kylan. Mina läppar har redan minst tre sår. Näshåren fryser till is. Och mina lår blir röda med vita prickar så fort jag går utanför dörren.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att spola varmvatten på händerna för att tina upp dem. Sen ringde mamma. Det var 22 minus i Norge idag.

Bilden är från i julas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar