19.1.10

Kaffe, gurkor, sömntabletter och trosor


Lediga dagar går alltid så snabbt. Inte för att jag skulle ha velat spendera dagen på något annat sätt. Och inte för att dagen är över än. Jag blir bara alltid så chockad över vad jag gör med min tid (inte för jag inte har gjort något idag...). Alla dagar går så snabbt. Hur gör man för att sluta växa upp? Jag börjar bli stressad.

Eftersom jag verkligen inte är en morgon-människa (ja, jag tänker skylla på det) var jag på grymt dåligt humör imorse. Satt i en bli i en timma medan mamma försökte få hennes kort att fungera. Onödigt att jag inte ligger under ett täcke, tänkte jag, och tjurade tills jag hade fått min kaffe.

Trots att jag insisterade på att mamma inte fick köpa något åt mig så kom jag hem med både massor fina trosor och hårfärg. Jag skäms lite över det, men det är så svårt att säga nej när man verkligen behöver något (ja, "behöver" är relativt, jag vet). Köpte även en topp på rean för mina sista besparingar, och nu när jag har insett hur billigt det verkligen är känns det lite lagom surt att jag är pank.

Sen bar det av till Ior för mig, och till frisören för mamma. Tanken var verkligen att vi skulle plugga... men eftersom vi har prov imorgon valde vi att prata (i protest mot detta påhittade ämne vi läser).

Köpte gurka på vägen hem. Godaste i världen. Synd att den nästan är slut, känns ju praktiskt att ha hemma liksom. Men sömntabletterna mamma gav mig kanske dämpar suget.

Nu ska jag äta soppa med pappa!

1 kommentar:

  1. Läsare nummer 61019 januari 2010 kl. 19:49

    åh, du fick din gurka till slut :D

    SvaraRadera