29.1.10

Drinking.blood//it's.good.

Pappa och jag köpte en råsaftcentrifug (en juicemaskin) igår. Jag har tjatat på honom om det i över ett år nu och nu har vi äntligen en i vårt kök!

När jag var yngre och inte bodde i stan, utan i en mindre by, hade vi ett stort hur och en ännu större trädgård. Varje höst brukade vi gör massor äppelmust från träden på baksidan av huset i vår (nu borttappade) råsaftscentrifug. Det är nog det bästa som finns.

När jag kom hem från skolan för någon timme sen gjorde jag röbet-morot-ingerfära juice. Jag drack någon röbetsjuice på Naked Juice Bar för ett halvår sedan och blev förälskad. Morotsjuice är jag besatt av. Ingefära älskar jag. Så varför inte blanda? Gott blev det i alla fall. Tror dock att jag ska skala istället för att skrubba nästa gång, haha!

Nu sitter jag här och funderar på om de använder rödbetsjuice som blod i True Blood... Mycket möjligt.

1 kommentar: