20.1.10

Food coma

Hemmagjort mandelsmör. Heaven.

Jag var och åt lunch med pappa idag (det är vår lilla onsdags-taditon) på Nancy's. De har underbar mat där, Gott och (Blandat) nyttigt, men portionerna är lite för stora för mig. Jag kunde knappt röra mig efteråt. Men det var verkligen värt det. När jag gick hem, efter en kopp kaffe också, var jag övertygad om att jag inte skulle kunna äta innan kvällsmaten och att den portionen skulle bli mindre än vanligt.

Så fel man kan ha! Jag kom hem. Tog en power nap rest (utan sömn...). Skulle plugga. Gick ut i köket för att göra te. Gick ut ur köket med rostade mackor täckta med mitt hemmagjorda (underbara!) mandelsmör och yoghurt (alltid yoghurt). Pluggade lite. Pysslade lite. Åt lite aprikoser och mandlar. Och nu sitter jag här.

Mätt? Nja... jag tappade mättnadskänslan när min magsäck exploderade.

.

1 kommentar: