5.7.10

Välkommen tillbaka till verkligheten!


Nu är jag hemma igen efter en helt underbar vecka i Borlänge med massa fint folk! Peace & Love var verkligen underbart... även om man vaknade i en pöl av sin egen svett varje morgon och även om jag glömde ta med min sovsäck och mitt liggunderlag. Musiken, solen, festen, snacket, dansen, drickan, röken, snurrandet, banjon, skriksjungandet, människorna. Jag saknar till och med gången utanför vårt tält, som nog var den äckligaste platsen på jorden.

Samtidigt är det otroligt skönt att vara hemma. En säng, en dusch, egen mat, en hårborste, en spegel, en laddad mobiltelefon, en nagelsax. Ja. Skönt är det.

Jag kom hem igår morse och har sen dess sovit och ätit och duschat och pratat i telefon och borstat håret. Nu känner jag mig i princip redo att åka tillbaka.

Men man kan ju inte få allt.

Alltid.

Bara ibland.

Eller ofta.

Beroende på vad man är redo att göra för det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar