23.7.10

Om att spela död i sex timmar.



Imorse, innan resten av världen hade hunnit vakna, ringde min klocka och jag drog mig ur sängen. Kaffe räddade mig när jag var tvungen att gå ut genom porten och dra mig till ett tåg som tar sex och en halv timma. Fast egentligen är det två tåg och en 45 minuter lång paus. Hela min vagn var fylld av japaner. Jag har aldrig känt mig så utanför i hela mitt liv.

Nu är jag i alla fall i ett annat land, där människor är glada och äter mackor till middag. Fast det är dock kallare här. Men det ingår, för människorna är även tuffare och går runt i linne året om, fast det är kallare här än på Sydpolen ibland. Så jag ska gå och ta på mig långbyxor.


2 kommentarer:

  1. ja i norge var det inte så varmt och skönt.. kul att du skriver att dom äter mackor till middag när jag bara för en vecka sen fick veta det när jag var i norge! xD haha.

    SvaraRadera
  2. Haha.. men du bondade väl med det lilla monstret i alla fall? :) bra att alla är glada! :D

    SvaraRadera