26.7.10

En helg lika bra som en glittrande elefant!


Om man tänker min helg som en strut med glass så har den varit ganska jättegod, och mer ett torn med massor, massor glasskulor ovanpå varandra. Som sånna bilder som antagligen är gjorda i PhotoShop, för det känns ju omöjligt att stapla så mycket glass i höjd, i en enda strut, utan att allt ramlar ihop... och hur skulle man ens kunna äta den? För de skulle ju inte slösat så mycket glass för att ta en enda bild!

Den började med Inception i lördags, som jag har väntat på i något som känns som två år (men egentligen bara är ett halvår). Älskade den. Se den. Många gånger. Gärna med popcorn, så man kan äta när man får panik.

Sen kom Jakob och möte mig och vi gick till en park och drack vin och snackade om massor fint. För att sedan göra Oslo after dark och försöka få DJ:n att sätta på Håkan fast han inte hade det... som kompromiss spelade han Maskinen.

Men tornet blir bara högre (och glass är ju gott, så man vill ju ha mycket).

Sen blev det söndag och jag och Jakob åkte in till Oslo för att äta frukost och vandra runt. Egentligen finns det inte så mycket att göra i Norge på söndagar (förutom att gå på lang tur og spise brøskiver med brunost) för alla butiker är stängda. Men vi gick runt tills det började regna, och vi tog med oss en väldigt söt 7-åring hem till Jakob. Sen kom kvällen och det var dags att åka tillbaka till stan för att lämna av nämnd 7-åring och fika.

Sen drog vi återigen hem till Jakob och lagade mat och såg på film.

Jakob drack spritzers och jag åt chips och godis. Här i Norge finns ett godis som heter Smash
och enligt min åsikt är den perfekta blandningen mellan salt och söt.

Och jag var ungefär såhär glad hela helgen.


Och det var den finfina helgen. Och den var lika fin som massor glass,
eller den här elefanten:


1 kommentar:

  1. Åhh lät ju underbart! Harmoniskt och vilt på en och samma gång.

    För att jag inte ska bli alldeles grön av avundsjuka får du gärna köpa med dig massor av det där godiset hem (a)

    SvaraRadera