14.4.10

Trafikskolan väcker ångesten.



Idag har jag skrivit in mig på körskolan tvärs över gatan. Ångest. Min första lektion är om åtta dagar. Dubbelångest. Samtidigt som jag älskar att köra och verkligen vill ta körkortet snart så tar det ju emot lite grann, på insidan. Det känns som ett körkort inte skulle passa in i min plånbok, med tanke på att jag just nu har en rosa med Tingeling på, då den är den enda jag äger som får plats i min mini-väska. Men å andra sidan så är ju körkortet rosa, så lite matchar det väl, antar jag. Dessutom så måsta jag ha körkortet till sommaren. Det är väl bara på att hoppas på att läraren är bra, annars får jag väl bara vara tacksam att de har extrapris på godiset i godisbutiken.

Det är även exakt två veckor kvar till min födelsedag idag. Ångesten bara växer inom mig som en bubblande surdeg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar