25.5.10

Människor som (jag kommer sakna) är underbara



Lisa Mitchell - Neopolitan Dreams

En del saker är bara så mycket svårare än andra. Känns mycket svårare. Får mina insidor att göra ont. Får mig att vilja springa tillbaka. Får mig att tänka om. Men så kommer det alltid vara. Jag önskar bara att det var lättare. Men att älska människor är aldrig lätt. Men att det är svårt gör det inte mindre underbart. Bara svårare. Det som är så underbart med att älska människor är att man öppnar sig för dem och litar på dem. Och det klart det kommer göra ont då. Så jag kanske inte alls önskar att det var lättare. Lite smärta är vad man får räkna med för att få något underbart.

Det som är viktigast att komma ihåg är att det inte gör ont för att man inte älskar någon, utan för att man älskar någon så otroligt mycket att det tar över hela ens kropp. Hela ens själ. Överväldigar en.

Och därför kommer en del människor vara svårare att lämna än andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar