3.5.10

I may have insomnia // But you have nothing



Jag såg på Twilight med David i lördags. Den är faktiskt inte så bra egentligen. Det jag tänkte mest på var hur jobbigt det måste vara att inte kunna sova. Någonsin. Det måste vara extremt påfrestande att alltid vara vid medvetandet. Vi läste om ett experiment som gjordes på möss i psykologin i skolan. Mössen sov max 4 sekunder i taget. Alla möss dog inom en månad. Den första dog efter fyra dagar. De svullnade även upp, gick ner massor i vikt och fick rörelseproblem.

Jag kommer nog bli som en av de där mössen om jag inte får sova snart. Jag orkar inte mer. Jag vill bara komma bort från mitt eget huvud. Jag vill bearbeta mina tankar utan att behöva tänka aktivt på dem. För jag kommer ingen stans. Jag förstår inte alls längre. Men jag kan inte somna. Det är svårt när man inte kan komma bort.

Jag älskar kvällsluften, men det är alltid så jävla ensamt i denna stad på natten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar