25.5.10

Jag kommer aldrig kunna vakta får...



Jag hatar att du tror att jag bara säger det. Men det klart du tror det. Jag är ju fårahedern som ropade att räven kom på skoj. Har du hört den historien?

En pojke skulle vakta får uppe på en kulle. Han gillade att lura stadsborna nedanför genom att ropa att "Räven kommer!", för att få dem att springa upp för kullen. Det var aldrig någon räv där. Men varje gång han ropade så kom folket, det kunde ju faktiskt vara sant denna gång. Så kom den kvällen, när räven faktiskt kom. Men när pojken ropade denna gång så kom ingen. Ingen trodde på honom. Alla får blev slaktade av den onda räven. Pojkens lik hittades nästa morgon i mitten av söndersliten ull.

Jag är pojken som ropade att räven kommer. Jag vet. Och jag skäms för det. Speciellt nu, när den verkligen har gjort det.


1 kommentar:

  1. jag kan inte säga att jag varken
    'LIKE' eller 'LOVE this'.. :(

    SvaraRadera