21.8.11

Men hur många korsetter behöver egentligen en arbetslös flicka?

Min blivande sambo klagar på att jag bloggar sällan. Och att jag bara bloggar om sorgliga saker. Så jag tänker att det är lika bara att anpassa sig nu, innan jag flyttar, så hon inte klagar sen och nekar mig glass, eller något. Jag kanske kastar en väldigt mörk skugga över mitt liv här, men det beror endast på att jag tycker att det känns ganska meningslöst att blogga egentligen, men jag får ett enormt behov av att skriva av mig när något känns jobbigt och ibland tröttnar jag på min dagbok, vilket ofta kommer i kombination med att jag tröttnar på världen. Dessutom känns det som att alla inte riktigt har att göra med min vardag. Fast jag är faktiskt oftast glad, så nu tänkte jag skriva om det. För Johanna har kanske rätt, lyckan förtjänar också lite plats här. 

Yes, indeed. 

Jag dricker kaffe. Just i denna sekund. Har gjort det hela dagen. Och det här är faktiskt lite svårt. Jag är väl helt enkelt inte en van glad bloggare. Jag är dock en väldigt van kaffedrickare. Jag misstänker att min (egentligen icke-existerande) inkomst kommer gå till kaffe och glass, två väldigt nödvändiga saker i vardagen. Medan min älskade sambos kommer gå till parfymerad kattsand. Nej, antagligen chips. Men Mysan är typ den mysigaste missen i hela världen. Hon ligger och spinner lika högt som en jetmotor i ens armhåla när man sitter framför datorn, som att hon stöttar ens facerapes till 100%. Helt förälskad i henne, fast jag har bara varit med henne ett dygn. Johanna säger att hon är lat, söt och gillar och äta, precis som vi, och därför kommer passa in perfekt i lägenheten. Jag är halvt övertygad om att hon kommer bli den mest bortskämda katten i hela staden.


Nu är det mindre än två veckor tills jag flyttar! Jag funderar på när jag ska börja packa. Och kommer fram till att jag måste städa först. Då funderar jag på när jag ska städa, och kommer alltid fram till att jag borde göra det med en gång, fast blir alltid uttråkad efter 2 minuter, och kommer fram till att innan jag städar måste jag dricka kaffe, och äta falafel med Philip och se på Star Wars med Martin och köpa en ny korsett. Det gör inte så mycket (förutom korsetten, som är en ganska onödig utgift för tillfället, eftersom jag redan har fem stycken) det är ju faktiskt två hela veckor kvar.  Det finns dock nödvändig shopping som måste göras. Till exempel pricka stekpannor, skärbrädor som är formade som flodhästar och kaninlampor. Vi kommer nog få den finaste lägenheten i hela världen.  Har dock inte fattat att det händer än. Ibland slår det mig, i två sekunder, och jag bli lite rädd och pirrig, som när man är 13 och kär i någon som man knappt vågar säga hej till,  innan jag glömmer bort det igen. Men jag skulle ändå vilja påstå att jag är helt otroligt, galet pepp!


Men det är som sagt lite läskigt att lämna allt bekant bakom sig. Jag blir alltid stressad och vill göra asmycket den sista stunden, och det har börjat nu. Jag har därför haft en ganska otroligt bra chillhelg, med lite fest och lite kramar, och mycket kaffe och prat (mina smalben har även lyckats samla på sig 22 myggbett under natten). Och jag har många finfina planer för veckan. Mest att fika med många fina pojkar och flickor. Men även lite seriösa grejer att ta tag i. Och sen får vi väl se vart livet tar vägen. Nu borde jag dock verkligen städa påriktigt. I luddiga strumpor, till fjantig trallmusik! För imorgon börjar fika-med-alla-en-sista-gång-innan-det-blir-svårare-att-ses-veckan!


2 kommentarer:

  1. always look on the briiiiight side of life!

    SvaraRadera
  2. Du är så himla söt och fin, och hur glad är inte jag för att du bloggat massor som jag nu kan komma ifatt och läsa denna kväll :D <3 PUSS! Jag har med bloggat nu. För att kompensera.

    sv, HAHHAHAHHA. Ja. Och så kan du hitta ett nytt odjur. Fast ett fluffigt och snällt. Och jag kan dricka massa kaffe ur mordiska tekoppar.

    SvaraRadera