25.8.11

Love me twice today. Love me two times, babe, 'cause I'm goin' away.

Jag har fikat fem gånger under de senaste tre dagarna. Frukostfika. Lunchfika. Eftermiddagsfika. Kaffekaffekaffe! Med himla fina människor, som utlovat. Så fina att kaffet blir lite överflödigt, för folket räcker för att fylla upp mig till bredden. Men kaffet är ändå himla gott, så det kan lika väl vara med.

Jag har till exempel spenderat en dag med denna vackra flicka: 
Vi har nu (pinsamt nog) matchande jackor, och lustar båda två efter vinterskor och kappor. Jag lustar även efter en extremt onödig dockningsstation till ajfånen, som har en telefonlur man kan prata i, och en rosa plastkamera som gör att det ser ut som man han tagit bilderna genom ett kikhål i ytterdörren.


Sen har jag viskat hemligheter med Amanda också. Hon är jättemodig och ska åka till USA i höst. Hon vet inte vart, hon vet bara att hon vill dit, vilket är så galet coolt med tanke på att USA nästan är en hel, enorm kontinent.

Såhär glad kan man till exempel bli av fina vänner.

Och jag har sovit till klockan ett varje dag, och igår åt jag färska hallon och blåbär för första gången i år. Med vaniljyoghurt. Till frukost. Så lyxigt och gott att jag nästan svimmar.

Jag märker dock att min dygnsrytm är helt upp och ner. Gick upp strax efter tio idag, för att äta frukost på stan, och har varit hjärndöd hela dagen. Philip var, tack och lov, hur glad som helst när jag mötte upp honom efter att han slutat skolan, och det smittade av sig lite. Annars är oboykaffe väldigt bra när man inte vill röra sig. Men falafel och mys är tvåtusenåttiosju gånger bättre.

Så har ungefär min vecka varit än så länge, plus lite te och glass, och prickiga stekpannor, och gråtande framför filmer. Om någon har haft dåliga dagar tycker jag att ni ska kolla på den här videon och bli lite glada. Tycker faktiskt ni ska kolla på den oavsett hur de närmaste dagarna har varit. Hur gulligt som helst:


1 kommentar: