22.11.10

PIERCING 101

Som jag nämnde i förbifarten så har jag piercat mig igen. I fredag, närmare bestämt. Min första plan var att göra en klassisk anti-eyebrow surface, men efter att ha snackat med människor som kan mer än jag bestämde jag mig för att göra två microdermals istället. Skillnaden är att surface är en ingång och utgång med en pinne emellan och kulor i båda ändarna, medan microdermals är plattor (som ankare) under huden med en gänga som man skruvar in en liten skruv i. Är inte 100% säker på processen, men de skär upp ett litet hål och sen sätter in platan. Lite som att sätta in sånna där betongpluggar som man först trycker in och sen expanderar under huden... fast mindre brutalt. Egentligen kan jag inte alls något om sånthär, utan låtsas bara. Johanna har ju sett det hända, så hon är experten, hihi! Nu har jag i alla fall två finfina nya piercingar på kinden vid mitt högra öga! Lycklig tjeja!

1 kommentar:

  1. HAHA jaa.. tills jag blev yr xD pinsamt som fan vare, var ju dig det var synd om med allt blod :/

    Men fint blev det!

    SvaraRadera