15.9.11

Saker som händer när allt är nytt.

 Nu är jag alltså inflyttad. 10 nätter i en helt ny stad. Helt nytt sovrumsfönster. Med balkong och allt precis utanför. Och en ny person att dela varje dag med. 

Jag har fått centrum presenterat för mig av min otroligt översöta rumskompis. Fast det regnar verkligen varje dag. Fast jag gillar det ändå. De säljer till exempel jättefina lårstrumpor och fingerlösa handskar för 69 kronor bredvid Ica.
Vi har packat upp det mesta och skruvat ihop möbler, så denna lägenhet börjar verkligen kännas som vårt hem. Och jag har även, som sagt, klippt av mig lite av håret. 

Och så har jag sökt massamassa jobb. Igår sprang jag runt så mycket att jag har ont i låren idag. Men nu har jag fått lite grejer på gång, så jag hoppas att det ordnar sig snart. 

 Och så töntar vi oss ganska mycket. Typ hela tiden. Förutom när vi är extremt seriösa, sådär som man behöver vara ibland. Det är lagom, för vi är faktiskt ganska jättelika har jag märkt. Och på lördag ska vi ha inflyttningsfest. 

1 kommentar: