29.4.11

Nitton.



Jag hade den bästa födelsedagen sen jag var ungefär åtta igår. Världens finaste bror som helt plötsligt stod i mitt rum för att få sjunga för mig och ge mig frukost på sängen. Finfina presenter. Avslutning i svenskkursen med glass. Fika i solen med en flicka jag skulle kunna spendera varje minut av dygnet med. Avslutning i psykologikursen med tårta, som mina översöta lärare sa var extra mycket till mig och hade skrivit mitt namn på. Massor grattis-kramar. Vår, vår, vår och levande vatten. Och sen middag ute, där de hade äppelskivor i isvattnet som man var tvungen att äta upp snabbt, så de slapp frysa så mycket. Nu är alla lektioner slut. Nio dagar i den där byggnaden kvar. Födelsedagslunch imorgon med älskade mamma och morfar, och Kattis och Dag. Nitton år nu. Min kusin säger att nitton är bäst. Det tror jag också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar