14.2.11

Små hjärtan överallt och överdramatiska tonåringar, allt i ett litet kort.

Det som får mig att tycka att det är idiotiskt på riktigt är nog det faktum att bland det första hon sa efter han hade dumpat henne var "vad ska man göra på alla hjärtans dag?" Hon liksom fick fram det mellan alla tårar. Som om det var viktigt. Som om det spelar någon roll. Ångesten över att allt inte är perfekt, fast egentligen... Det är bara en dag. Tycker det är så orättvist och töntigt att en dag kan göra så ont i så många. Jag kommer aldrig riktigt förstå mig på det, tror jag. Om man älskar någon ska man ju älska den personen ändå, och om man behöver en speciell dag för det så är relationen inte värd någonting. Lite som morsdag. Påhitt. Det blir bara dumt. Och elakt. Och dyrt. Och massa massa ångest i massa hjärtan... 

Nej, jag förstår verkligen inte... 

1 kommentar:

  1. Vad fint skrivet! Men jag förstår verkligen tänket. Jag håller med. Alla hjärtans dag är sjukt onödigt egentligen.

    SvaraRadera