26.2.11

Lite mer av Frankrike

Jag är inte helt klar med Frankrike än, så tänkte dela åtta bilder till med er, och lite tankar jag har kring dem. Det är ganska lösryckt, men here we go!

 Jag är helt kär i provensalsk inredning! Så himla fint! Egentligen är jag allmänt kär 
i den franska kulturen, men åhhh, färgerna får ett extra plus! 
 Det är lustigt att blå är en "kall färg" när blåa himlar gör en helt varm inuti.
 Jag som hatade att det var röda nyanser i mitt hår lyckades även få håret rött-rött! 
Det skulle bli lila. Men jag börjar gilla det ändå!
 Det bästa med hela resan var nog att få sitta bredvid min mamma 
i soffor och på restauranger.
 Hon hade aldrig ätit macarons innan, så självklart var vi tvungna att köpa några. 
Citron och kaffe är mina favoritsmaker!
 Sena, långa middagar gör att man är proppmätt när man går för att dricka vin med 
mamma och hennes vänner vid 11 på kvällen. 
 Åhh! Vad jag längtar till sommaren! 
Jag har sån himla tur! Ska tillbaka igen om mindre än två månader.

1 kommentar: