24.2.11

Gator och hus 20-22 februari

Jag har spenderat några dagar i en liten by i södra Frankrike, där gatorna och husen är så fina att man kan vandra runt där i evigheter. 
Husen där är byggda på medeltiden och ligger uppe på en liten kulle. Det är så fint att jag har tagit ungefär 59235 kort på bara gator och väggar. 
Jag var där med min fina mamma. Så himla mysigt att man bara kan åka bort en stund och bara umgås och prata. Och det var vår! Ungefär 35° varmare än här hemma är mycket uppskattat. 
Det finns en liten kyrka mitt i byn som mamma älskar. 
Maten i Frankrike är så otroligt god! Fast de är väldigt snåla med det vegetariska utbudet. Men ojoj, vad mycket gott det finns att äta ändå! Och vinet. Fantastiskt. 
Hej. 
Det var så himla fint att jag tog upp kameran två sekunder efter jag lagt ner den, hela tiden. 

Och helst av allt ville jag bara stanna där förevigt och prata franska, äta och gosa med katterna som vandrade runt på gatorna. 

1 kommentar:

  1. Så himla fint. Glöm inte vad du lovade!!! :D haha.

    Sv, Vet. Mys <3 Stora skeden! <3
    Ja vi har ju det.. <3

    SvaraRadera