26.12.11

maj-juli, tvåtusenelva

Jag har i princip inga bilder alls från i början av maj. Då var lektioner inställda och alla panikpluggade till finals.

Jag promenerade mycket. Gick till Ryd ofta för pluggdater. Jag hatar ju att åka buss.

Och så upptäckte Fia och jag sköldpaddan. Världens bästa plats. Kan tyvärr inte berätta vart den är, det är en hemlighet. 

Och så dansade vi bal! 


Och sen hände ingenting. Tills den 19de maj när hade vi gjort det sista historiaprovet. Jag och Fia låg i gräset och kedjerökt och drack öl i flera timmar, tills mer sällskap kom.

Vi skrattade mycket och kissade i buskar ofta, från och med då.


Och den 20de hade Fia gjort sitt sista prov också. Så himla fin världen kan vara.

Och det blev sommar på riktigt.  

Så man kunde sitta på parkbänkar och dricka öl på tisdagar med Carl, och lyssna på konstig musik och sjunga högt, och inte bry sig så mycket om att tanterna som gick förbi med sina hundar stirrade. 

Hängde en del i hans bil också. Man får ju röka där inne. Haha!

Och sen blev det juni. Det är typiskt en bra månad för att dricka vin och öl och dansa varje dag...

... och ta studenten! 

Det gjorde min finaste kusin också! Gud vad vi firade!

 Och så drog vi på festival!

Och allämnt skabbade oss i en vecka. 

Och så fort jag kom hem igen piercade jag höfterna

Och gick på sommar picknick med Philip! Vi hade peppat det aslänge. Värsta mys!

Sen åkte jag och Fia till Norrköping för att shoppa och sitta på asfalten i stekande värme och röka...

Och se Krunegård. Och kramas massa!

För sen åkte jag till Spanien och skulle vara borta i tre veckor!

Min kusin gifte sig.

På en vingård. Dör.

Sen bilade mamma och jag tillbaka till vårt hus i Frankrike.

Och sen bestod dagarna av stranden och böcker och baguetter och vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar