13.7.11

Åka här ifrån? När vädret är såhär? Men du, du är som du är.


Som vanligt klagar jag på hur jobbigt det är att packa. Fast det bara är klänningar och bikinis och klackskor. Ja, klackskorna har en logiskt plats i väskan denna gång. Varningar om att det är 40 grader ända fram till sju på kvällen gör att kläderna inte är så tjocka eller tar så mycket plats, men om man ska vara borta i nästan tre veckor och befinna sig på tre olika platser, blir det ändå är svårt att veta vad man ska ha med sig. Så jag äter citronmarängpaj och dricker kaffe samtidigt för att kompensera. Det känns lite lättare då. Nu. Ett annat problem är att nya piercingar begränsar vad jag kan ha på mig ganska rejält, vilket egentligen bara bör innebära att det blir lättare att packa, men istället gör att det känns som jag inte har något jag vill ha med mig alls.

Så medan mina vänner drar till Hultsfred försöker jag göra mig redo för att åka till Spanien och Frankrike, där jag kommer spendera resten av månaden. Men först ska jag dra och färga Johannas hår. Funderar mycket på vilken färg hon vill ha. Söta, söta flickan. Jag får inte ens färga håret grönt igen, min släkt kommer slakta mig i helgen om jag skulle dyka upp så. Jag tvivlar starkt på att Johanna vill ha grönt hår, så inget grönt hår här inte. Det får bli i augusti. Jag är inte bitter. Bara trött. Sommarinsomnia. Och nu skriver jag bara massor flytande tankar, så jag slutar här. Ha det så jättefint sålänge!

1 kommentar: