23.6.11

Tell me, tell me, tell me; when will we learn? We love it and we leave it and we watch it burn. Damn these wild young hearts.

Jag hatade idag när jag vaknade. Jag ville spy av sömnbrist. Sen ringde min bror och vi bokade tågbiljetter, då var det mest för jag ville bort. För att jag inte kunde stanna här om jag skulle lära mig att acceptera att ibland har man gjort allt man kunnat och är, efter det, maktlös. För jag har redan färgat håret och klippt av det, men det känns när saker skiter sig. Och då var det skönt att tänka att när solen går upp nästa gången åker jag iväg här ifrån. 

Men nu är saker annorlunda. På grund av människor, mest tror jag, för det har fått mig att inse att världen är ganska bra ändå och den här sommaren kommer bli underbar. Och kanske lite även på grund av piercingar. Piercingar är en såndär fjantig sak som egentligen inte spelar någon roll, men som ändå gör mig hoppauppochnerglad ända ut i fingertopparna. Och idag har vi beställt nya piercingar! Något vi gör alldeles för ofta om man frågar utomstående. Fast vi tänkte påstå att är det något som inte är möjligt att göra för ofta, om man frågar oss. Men mest är det nog att jag börjar inse hur kort tid det är kvar tills allt roligt börjar. Ellen har fått tag på en bil, så redan på söndag åker hon, jag och Fia upp till Sthlm. Så galet lyxigt och kul! Och efter det väntar en underbar vecka, när omvärlden inte existerar. Och det jobbiga begravdes, i alla fall en liten stund, under den enorma peppen.


Nu måste jag försöka sova, för när solen går upp hoppar jag på ett tåg. Men inte för att jag inte klarar av att stanna i denna stad, som det var i morse, utanför att människor är det finaste som finns. 

2 kommentarer:

  1. Du ÄR den finaste som finns <3 Älskar dig, även om jag är lite klumpig ibland! Finns här när saker är svårt, och jag är glad att du känner att du inte behöver fly. <3

    SvaraRadera
  2. sv, Ja jag läste det på din blogg :( Läste dock att du med mådde bättre så det är ju skönt <3 KRAMAR du fina! Älskar dig med <3

    SvaraRadera