16.5.11

Går det år HELVETE är jag ändå född.

Eftersom vi hade det sista litteraturprovet idag så har Fia och jag varit och köpt böcker. Jag sörjer lite att både svenskan och engelskan är över, men å andra sidan har vi nu friheten att läsa precis vad vi vill, vilket vi i princip inte har haft på tre år. Detta innebär att alla böcker jag fått i födelsedagspresenter och julklappar (och de böcker man bara inte kan låta bli att köpa om man går in i en bokaffär eller i ett antikvariat) har lagts på hög. Nu har jag låtit högen växa med tre böcker till. Och de får bara ligga där, hur lockande det än känns att plocka upp dem, för det är bara tre dagar kvar nu. Fem ämnen är avklarade, ett är kvar. På torsdag, på torsdag, på torsdag klockan tio. Då, då, ska jag och Farzad, och alla andra fina som vill vara med, sätta oss på en gräsmatta och dricka öl. Hela dagen. Tills det blir sent. Tills man somnar. Då får man gå hem. Så man orkar göra samma sak på fredagen. Sen ska jag välja vilken del av bokhögen jag vill börja med. Och dansa massa, massa med Jakob nästa vecka. Snurr, snurr, snurr, hopp: in i hans bröstkorg för att de är så läskiga, snurr, snurr. Axelshake och asgarv. Himla kul. Himla bra. Himla fint. Längtar till fler saker än ni möjligtvis kan förstå. 

1 kommentar:

  1. Låter jättekul. Sen är det sommar Essa. Då måste vi ju dansa hela nätterna igen, för det saknar jag som fan!<3

    SvaraRadera