7.1.11

VT 2011


Så var lovet över. Typ. Nästan. Bara en vanlig helg kvar. Fast en ganska kick-ass sådan. Om man bortser från den extrema mängden uppsatser och böcker. Jag har inte bowlat på evigheter. Men jag kommer antagligen äga sönder (om inte i bowlinghallen så med Johnny på dansgolvet). Men sen börjar det igen. Inte för att det någonsin riktigt slutade, men sovmorgonen var ändå där. Fast lite skönt känns det. Låt bara tiden gå, gå gå. Snart är vi fria! Jag längtar till friheten så mycket att jag tror jag kommer bli galen snart. Fyra månader och 10 dagar. Låt bara tiden gå!

Mitt lov har gott otroligt snabbt, som det brukar göra. Lite Norge. Lite Sverige. Lite morfar. Lite världens finaste syskon och familj. Lite extra mysiga stunder med pappa. Lite fina julklappar. Lite massa matbebisar. Lite lite mycket alkohol. Lite finfinfinaste vännerna man kan tänka sig.

Nu ska jag hämta mer kaffe och fortsätta på mina uppsatser. Försöker att inte frysa ihjäl. När kommer våren tillbaka? Det känns som jag alltid glömmer och alltid frågar när snön börjar smälta. Kanske för att jag blir så lycklig av snödropparna att jag glömmer lägga märke till vilken månad det är... men det är långt kvar, eller hur? Jag drömmer om bara ben och uteserveringar. Imaginary unicorns are also unicorns!

1 kommentar:

  1. Det var ett bra lov :) Blev dock nog inte så mycket dansande :'c

    SvaraRadera